مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 19:552022-01-01بين الملل

گزارش| وعده غذایی بعدی، دغدغه 23 میلیون افغانستانی


آمریکا که پس از 20 سال اشغال افغانستان به دنبال پیاده سازی دموکراسی مورد نظر خود در این کشور بود، حال پس از خروج سراسیمه از این کشور، تنها قحطی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل متحد برآورد کرده است که حدود 23 میلیون شهروند افغانستانی که حدود 55 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد با سطح شدید گرسنگی مواجه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه خبری الجزیره، در حالی که زمستان سخت خانواده در جریان هرج و مرجی که افغانستان را پس از سیطره طالبان بر کابل فراگرفته بود، ربوده شده است.

کبری، 57 ساله، به همراه نوه خود در اتاق کوچکی در استان بامیان زندگی می کند   داستان هایی شبیه داستان کبری، به شرح حال بسیاری از مردم افغانستان تبدیل شده است، کشوری که با خشکسالی شدید مواجه بوده و دارایی های این کشور نیز ته کشیده است.

پیش از آنکه طالبان، حکومت غربگرای اشرف غنی را سرنگون کند، اقتصاد این کشور به طور گسترده ای به کمک های خارجی وابسته بود.

اما در پی نگرانی کشورهای غربی از طالبان و تحریم هایی که آمریکا علیه برخی سران طالبان اعمال کرده، کمک های خارجی به افغانستان متوقف شده است.

سازمان ملل برآورد کرده که حدود 23 میلیون افغانستانی که 55 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهد با سطح شدید گرسنگی مواجه بوده و در حالی که زمستان این کشور را فراگرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش| وعده غذایی بعدی، دغدغه 23 میلیون افغانستانی

گزارش| وعده غذایی بعدی، دغدغه 23 میلیون افغانستانی